Saturday 26 January 2019

MH370 dan MH17

Hi, saya mau cerita pulak pasal 2 biji kapal terbang ini yg hilang ditengah laut dan yg di bom bodoh2 oleh org putih samaada beg kaitan dgn saya ataupun kamu allahhualam sy tumpang sedih byk jugak sebab 2 biji kapal terbang ni sebenarnya ada kaitan dengan sy juga dan kawan saya sbb kami kena guna-guna tanpa disedari pun oleh org2 tertentu. Kebiasaan kalau disemenanjung dipanggil "menggunakan nama" selalu sy perhati dekat kaca tv dalam berita. Sebenarnya cerita nya begini, pada tahun 2010 lalu ada satu kawan saya telah mengadu dekat sy yg dia dan kawan2 kolej lain telah ditipu oleh tenaga pengajar dr belanda yg mengajar mereka. Dia menjanjikan pekerjaan terus slps tamat kursus maritim(perikanan). Kononnya akan dibawa belayar menaiki kapal ke laut sulu, laut selat melaka dan lautan hindi dgn bergaji dolar. Sy ingat lgi aduan kwn saya itu sehelai kertas dan ditunjukkan pada sy dan orgtua saya. Saya ingat satu peneroka felda heboh pasal aduan itu sehingga hilangnya satu kapal pada 8 mac 2014 hanya gara-gara rasa tidak puas hati terhadap org belanda itu. Saya ingat lgi saya pernah menaiki kapal terbang dr tawau ke kuala lumpur yg kebanyakkan org cina penumpangnya. Masa dlm kapal itu saya rasa lain sangat drpda kebiasaanya. Sy sdh byk kali naik kapal terbang time belajar di kuala lumpur dulu. Pernah sekali sy terbawa dadah masa menyambung pelajaran, sy pun x ingat mcm mna sy boleh terbawa, malam sblum tu sy berada di rumah nenek sy di merotai tawau yg selalu sy panggil mak kampung dr kecil lagi saya ingat semua sdh selesai masa packing brg. Ya Allah kalau sy mau cerita pengalaman sy naik kapal terbang mmg best. Makan pun makanan roti india, aircond pun rasa selesa dan lagu dia pun tersusun. Ada sekali sy balik ke sabah tapi saya beli tiket daripada Kuala Lumpur menuju ke Kota Kinabalu dan transit ke Lahad Datu. Semasa dlm penerbangan itu, saya ingat baru beberapa bulan slps saja MH370 hilang dan terhempas di lautan hindi, saya telah ternampak sebuah objek berbentuk sayap kapal terbang berwarna biru muda dr tmpt duduk sy bernombor 23A. Tmpt favariote sy kalau naik kapal terbang. Sy pun merisik-risik tmpt tu manatau byk serpihan lebih kurang sejam lgi untuk sampai ke Airport Antarabangsa Kota Kinabalu. Kebetulan selang seminggu saya tgk berita syukur alhamdulillah sayap kapal terbang MH370 telah ditemui di tepi pulau renioun. Saya ingat lgi ayat saya dgn kawan2 "ngam-ngam kita hilang" bunyinya mcm kapal terbang MH370 hilang saja.


Cerita pasal MH17 pula yg ada kaitan dengan sebuah kapal laut dari negara belanda. Ada kaitan dgn kwn sy juga yg dijanji kerja mcm sy juga dijanjikan pekerjaan sebagai Pegawai Felda bertempat di Institut Semarak Felda di Bangi Selangor selepas saja habis belajar terus kerja bersama Felda United katanya iaitu seramai 8 org yg masing2 dari lain2 tanah rancangan felda. Puncanya, disini sy masih belum terima duit Elaun Skim Intensif Anugerah Pelajar (SIAP) yg telah ditukar kpda Skim Intensif Anak Peneroka (SIAP) sebanyak RM5500 selama 11 bulan kalau tidak silap kira. Saya telah menjawab panggilan temuduga dan berada di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) selama 3 hari dan tidak hadir interview berkenaan atas sebab2 tertentu dan sy menghabiskan masa di Klia berjalan-jalan dan sempat melihat beberapa jenis2 gambar kapal terbang di ruang legar Klia sebelum MH17 di bom pada 17 Julai 2014 dgn buk oleh Tentera Pro Rusia. Utk pengetahuan, Rusia adalah negara pertama yg menerbangkan kapal terbang. Dan betapa mendalamnya siasatan sy sendiri selama ini yg saya kaitkan dgn kedatangan Putera William dan Isteri ke Lembah Danum, Lahad Datu kerana saya pernah ber-camping di hutan Lembah Danum sebanyak 2 kali masa darjah 6 dan tingkatan 5. Lagi menguatkan siasatan saya adalah selepas saja Putera William dan Isteri di Lembah Danum mereka akan ke Australia iaitu Kepulauan Solomon dan Tuvala. Dan yg paling kuat adalah MH17 membawa penumpang pasal Aids/Hiv ke Australia seramai 100 org peserta dan transit di Klia drpda Negara Belanda tetapi malangnya telah di bom dgn BUK di ruang udara ukraine ( kawasan bergolak ). Dan untuk pengetahuan, Putera William dan Abg dia mempunyai minat dan aktiviti harian terhadap Aids/Hiv. Tidak mustahil dia adalah Suspek utama dalam pengeboman MH17 dan itu sebabnya UK keluar kesatuan eropah sebab yg bom MH17 adalah kesatuan soviet. Dan juga, sewaktu saya belajar di Kolej Antarabangsa Cyberlynx ada joint venture antara Universiti Buckingham dimana tempat itu adalah berdekatan dgn Istana Buckingham, UK.

Sekian itu saja saya boleh cerita...

#MohdAzreenAman###
#NoMoneyNoTalk###

No comments:

Post a Comment

MH370 dan MH17 ..

Kita sambung lagi cerita pasal 2 biji kapal terbang ini, terlalu byk konpirasi yg mengaitkan 2 kapal terbang malaysia ini termasuklah dikait...